7 december

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny
Melodifestivalen är nominerad till varumärkespriset Signum.

Melodifestivalen är nominerad till varumärkespriset Signum.

Publicerad 12 november 2015 16:30

Melodifestivalen nominerad till Signumpriset

Melodifestivalen har nominerats till Signumpriset 2016, som uppmärksammar nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.

Övriga företag nominerade till varumärkespriset är Formex, Netto, Malmö FF, Middagsfrid, Svenskt Tenn och Yasuragi.

Signumpriset är instiftat av Groth & Co och vinnaren presenteras på Varumärkesdagen den 21 januari 2016. Signumpriset har delats ut i 21 år.

- I år har juryn en yvig och spännande samling nominerade att bedöma. Det handlar om varumärkesarbete inom vitt skilda branscher, en del etablerade sedan många år, andra med färre år bakom sig. Gemensamt är att de uppenbarligen är aktiva och medvetna i sitt arbete med varumärket som konkurrensmedel, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare tillika chefredaktör på BrandNews.

Tidigare vinnare är: Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

2 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör