13 november

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny
Kändisbarnvakten.

Det mest sedda klippet i oktober, med nära en halv miljon unika starter, är när Anders Bagge frågas ut i Kändisbarnvakten varför han inte har några barn.

Publicerad 5 november 2014 07:00 - Uppdaterad 10 november 2014 20:36

28 procents ökning av online-starter

151 minuter var den genomsnittliga tittartiden per person och dag under oktober månad. Det är 7 minuter mindre än samma period i fjol.

SVT online ökade däremot med 28 procent i antal unika starter jämfört med samma period 2013.

Det framgår av SVT Publik och utbuds rapport för oktober månad.

För SVT var minskningen i broadcast i reell tittartid 1 minut, vilket motsvarar -2 % jämfört med oktober 2013. Mest minskade den reella tittartiden bland skolbarnsföräldrar, vars tittartid minskade med 21 minuter.

2 miljoner unika starter

Bättre går det för SVT online som i oktober hade ökat antal unika starter med 28 procent från oktober i fjol till nu. I genomsnitt hade SVT online cirka 2 miljoner unika starter per vecka.

- Oktober är också den månad som hittills har genererat mest uppspelad tid, med i genomsnitt ca 2 miljoner timmar per vecka, skriver Publik och utbud i månadsrapporten.

Kultur och barn

Barn- och kulturutbudet online ökar sakta men säkert och stod för 34 procent respektive 16 av all uppspelad tid.

Även film och drama låg på höga nivår för genren, med 16 procent av den uppspelade tiden.

Mest sedda klipp är Anders Bagge i Kändisbarnvakten med nära en halv miljon unika starter.

Doobidoo

Mest sedda program under oktober var TV4:s Så mycket bättre, där säsongspremiären hade ca 2,2 miljoner i publikstorlek.

SVTs största program var en söndagssändning av Regionala Nyheter med ca 1,8 miljoner tittare, tätt följt av månadens samtliga Doobidoo-sändningar.

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

5 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör