15 november

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny
”Avicii på turné”

”Avicii på turné” har sålts bäst under våren och sommaren. (foto: SVT)

Publicerad 6 augusti 2014 07:00 - Uppdaterad 13 augusti 2014 12:59

SVT säljer program över hela världen

I efterdyningarna till vårens MIPTV-mässa i Cannes och Scandinavian Screening i juni har SVT sålt program till ett stort antal länder.

Mest efterfrågad har dokumentären ”Avicii på turné” varit och den har sålts till Brasilien, Danmark, Skottland, Nederländerna och Belgien.

Andra titlar som har sålts på senare tid är ”Haga slott – ett kungligt hem” (till Norge och Belgien), dramaserien ”Torka aldrig tårar utan handskar” (för DVD-utgivning i Frankrike) samt dokumentärerna ”Ecmo – den sista chansen” (Japan) och ”Eken – in i döden levande” (Norge).

Det uppmärksammade Uppdrag granskning-reportaget ”Män som näthatar kvinnor” har köpts av Radio Canada.

Här är en lista över den senaste tidens försäljningar:

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

5 gillar detta

Prenumerera


Prenumerera på Vipåtv:s nyhetsbrev här:
Namn
E-postadress

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör