Publicerad 9 september 2016 10:35 - Uppdaterad 9 september 2016 14:13
Hanna Stjärne och Helge Torstensen pratar med publiken.
På torsdagseftermiddagen praktiserade vd Hanna Stjärne på Tittarservice i Stockholm - och hoppade in i växeln och tog samtal från tittarna.
- De blev förstås överraskade när jag svarade i telefonen - och undrade allt från när Doobidoo går i repris till hur vi tänker kring dokumentärutbudet, berättar Hanna Stjärne.
Som ett led i att få en större insikt i publikkontakten har cheferna i SVT:s företagsledning uttryckt önskemål om att få praktisera på Tittarservice en eftermiddag vardera.
Vipåtv berättade i förra veckan om strategichef Jimmy Ahlstrand som gjorde praktik på Tittarservice – och tyckte det var både givande och kul.
Sedan dess har även divisionscheferna Maria Groop Russel och Anne Lagercrantz besökt Tittarservice – och på tur står HR-direktör Helène Sahlin, kommunikationsdirektör Sabina Rasiwala och programdirektörerna Jan Helin och Lena Glaser.
Ruby Rinman, kommunikatör på Tittarservice, berättar om Hanna Stjärnes eftermiddag:
- Vi visade vårt arbete och hur vi bevakar och svarar på tittarkontakter på de digitala plattformarna, sociala medier och i Kundo.Vi besökte också Videosupporten och Tittarservice telefonväxel i Radiohuset där Hanna själv svarade på samtal från tittarna.
- Hon är en god lyssnare och gjorde många kloka inspel, säger Ruby Rinman.
- Det var en fin dag, så roligt och intressant att lyssna på tittarnas tankar och svara på frågor.
- De blev förstås överraskade när jag svarade i Tittarservice telefon och undrade allt från när Doobidoo går i repris till hur vi tänker kring dokumentärutbudet. SVT Play fick mycket kärlek och en tittare öste beröm över Katarina Sandström, "hon hjälper mig att förstå hur världen hänger ihop".
Frida Mörtsell, Hanna Stjärne, Pernilla Paulsson och Ruby Rinman.
247.e602927b0367954b71afe602927b0367