26 maj

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

Patric Hamsch, nyhetschef och digital chef SVT Sport och Linn Hellstrand, digital strateg på SVT Sport på SVT Sports senaste veckoredaktionsmöte. Foto: Victoria Nordansjö

Publicerad 18 januari 2019 09:50 - Uppdaterad 18 januari 2019 16:37

SVT Sport har ökat den digitala trafiken med 42 procent

År 2017 hade sporten ett snitt på 563 800 unika besök per vecka till deras sajt och app. År 2018 ökade den siffran till 801 600.

– Det är en helt fantastisk utveckling som har möjliggjorts av en ny organisation, nya tjänster, nya arbetssätt, kompetent och initierad personal, stora evenemang som OS och fotbolls-VM, en ny sportsajt/app utvecklad av SVTi, starkt samarbete med SVT Nyheter och inte minst ett engagerat ledarskap av Patric Hamsch och Linn Hellstrand med flera, säger SVT:s sportchef Åsa Edlund Jönsson.

– Helt klart har vi något stort på gång när det gäller vårt digitala erbjudande. Vår relation med publiken blir allt starkare och vi lär oss varje dag hur vi kan bli ännu bättre och ännu mer relevanta. Vi gör en sporttjänst som verkligen bygger för framtiden, och det är omöjligt att inte vara stolt över allt det suveräna jobb som vår nyhetsavdelning gör, säger Patric Hamsch, nyhetschef och digital chef SVT Sport.

SVT Sport firade med tårta att de ökat den digitala trafiken med 42,18 procent under förra året. Foto: Åsa Edlund Jönsson

Charlotta Lambertz

1 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör