17 juni

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

Publicerad 9 december 2015 11:34 - Uppdaterad 9 december 2015 18:09

Bacillakutens virala musikvideo Snoppen och snippan

Bacillakutens virala musikvideo Snoppen och snippan blev en succé.

SVT-klipp bland årets mest populära på Youtube

Idag presenterades listan över de mest sedda klippen på Youtube i Sverige under 2015.

SVT:s ”Snoppen och snippan” från Bacillakuten är det näst mest sedda klippet under året.

Varje vecka besöker 3,8 miljoner svenskar Youtube – videoplattformen på internet, som har över en miljard användare världen över.

– Varje minut laddas 400 timmar material upp på Youtube så det är verkligen en bedrift att komma med på listan, säger Farshad Shadloo, kommunikationsansvarig på Google som äger videosajten, till svt.se.

SVT-klipp

På tio i topplistan finns Barnkanalens virala musikvideo Snoppen och snippan (plats 2), I Just Want To Be Cool, som är aktuella med andra säsongen av SVT Play-serien Konsten att få sin mamma att gråta (plats 4), SVT-profilen Niklas Källner (plats 7) och Morran och Tobias (plats 9).

Förstaplatsen, med 4,4 miljoner visningar, är Daniel Norbergs parodi av Melodifestivalen.

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

7 gillar detta

Prenumerera


Prenumerera på Vipåtv:s nyhetsbrev här:
Namn
E-postadress

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör