25 april

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

Publicerad 6 november 2015 12:06 - Uppdaterad 6 november 2015 15:20

SVT anlitar reklambyrån Ingo inför ESC 2016

Nu är det klart vilken reklambyrå som får uppdraget att ta fram varumärkesplattformen för Eurovision Song Contest 2016 och valet landade på reklambyrån Ingo.

I uppdraget ingår det konceptuella uttrycket och visuellt manér för Eurovision Song Contest 2016 som hålls i Stockholm i maj.

- Att hitta rätt partner till arbetet med att kommunikativt och konceptuellt paketera världens största direktsända nöjesevent är jätteviktigt. Ingo hade bäst svar på vår brief och presenterade ett team som vi ser fram emot att jobba med, säger Lotta Loosme, Head of Communications, Eurovision Song Contest 2016.

Björn Ståhl, ECD på Ingo, är glad över uppdraget:

- Vi ville verkligen vinna pitchen. Eurovision är ett hedersuppdrag och det ska bli enormt kul att jobba med detta superevenemang tillsammans med SVT.

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

0 gillar detta

Prenumerera


Prenumerera på Vipåtv:s nyhetsbrev här:
Namn
E-postadress

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör