23 april

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny

Publicerad 27 maj 2015 09:23 - Uppdaterad 29 maj 2015 12:42

Mors dag-satsning i SVT:s olika kanaler

Just nu pågår en Mors dag-satsning i SVT:s olika kanaler. Under hashtaggen #TackMamma uppmanas tittarna att spela in sin egen mammahälsning.

Tanken med projektet är att vara nära publiken, i deras vardag, när det händer.

- SVT vill att publiken någon gång per år ska känna att vi är med dem, på en skolstart, på Eid al-fitr eller  annan händelse eller tradition, säger programbeställare Clara Mannheimer.

- Det här har varit en kreativ virvelstorm med enorm entusiasm från alla inblandade. Det här projektet visar att vi på ett snabbt, enkelt och nytt sätt kan samarbeta på det sätt vi gjort nu tillsammans med IUP, Hallå, Tablå, Allmän-tv och Kommunikation. Nu ska vi utvärdera och se vilka högtider och dagar vi ska satsa på framöver, säger Clara Mannheimer.

svt.se/tackmammalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster kan man läsa mer om satsningen och titta på kända och okända människors personliga hälsningar.


247.e602927b0367954b71afe602927b0367

2 gillar detta

Prenumerera


Prenumerera på Vipåtv:s nyhetsbrev här:
Namn
E-postadress

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör