18 december

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny
Sista ordet
Sabina Rasiwala, Kommunikationsdirektör

Publicerad 12 december 2014 06:00 - Uppdaterad 12 december 2014 10:18

Vi blir taggade och pingade dygnet runt

Det är något speciellt med att jobba på ett företag som aldrig sover. Nyhetsverksamheten är ständigt igång och ett gäng människor arbetar med att sända ut våra program. Detta ger en alldeles särskild puls åt en arbetsplats.

Men de allra flesta av oss lämnar våra jobb just precis när diskussionerna om våra program tar fart på allvar.

Människor älskar oss, kritiserar oss, ställer relevanta frågor om varför vi gjort som vi gjort.

Det vi gör väcker känslor, och debatten kring våra program går ofta het, och det är ju precis så det ska vara! Det är mycket kärlek. Men tyvärr också en del hat och hårda tongångar.

Taggade och pingade

Glädjande nog har vi sedan 1 september nya Tittarservice som är bemannade alla dagar i veckan fram till 22.

Här svarar Gittan, Hasse, Karin, Tommie och Helena på hundratals frågor som kommer in via SVT:s officiella kanaler på Twitter, Facebook, Instagram och Kundo.

Vi blir taggade och pingade dygnet runt, nytt är att vi nu är bättre bemannande när programmen sänds.

Väcker ditt program frågor?

Och här, kära medarbetare inom programverksamheten, behöver vi din hjälp! Har du ett program som du anar kommer att väcka frågor och känslor hos tittarna?

Hör av dig till oss i förväg. Då slipper vi störa dig precis när söndagssteken ska in i ugnen.

För att vår närvaro på sociala medier ska vara meningsfull behöver vi kunna svara när diskussionen faktiskt pågår.

Inte på måndag efter lunch.

32 gillar detta