16 november

| Interntidning för Sveriges Television

  • Meny
Pitch

Företaget JDRF samlar in pengar för forskning och kunskapsspridning om Diabetes typ 1. Byråerna Muse Communications och Bozell tävlar om att komma med den bästa idén och pitchen. (Foto: UR)

Publicerad 11 augusti 2014 07:40

Pitch - reklambyråernas kamp

Vi följer reklambranschens kreativa process från uppdrag till färdig idé och den slutgiltiga presentationen, den sk pitchen, för uppdragsgivaren.

Två konkurrerande reklambyråer presenteras för ett uppdrag och ska på några dagar göra koncept och olika kampanjförslag. Lyckas inte byrån med sin pitch kan det få stora konsekvenser för byrån och de anställda. (säsong 2)

Kunskapskanalen fredag 29 augusti kl 22:00 (1:8)

247.e602927b0367954b71afe602927b0367

0 gillar detta

Vipåtv

SVT:s interna nyhetstidning sedan 1991.

Webbadress: vipatv.svt.se

Twitter: @svt_vipatv

Adress: Vipåtv, SVT, KH-BVP

105 10 Stockholm

Kontakt

Redaktör: Charlotta Lambertz

E-post: vipatv@svt.se

Ansvarig utgivare: Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör